Fotoğraf Afrika'daki açlığı çok net ve acı bir biçimde vurguluyor. Bu küçük afrikalı çocuk bir kilometre öteki Birleşmiş Milletler yardım kampına yürürken artık açlıktan bitap düşmüş. Daha da kötüsü arkasında onun ölmesini bekleyen bir akbaba var... Fotoğraf 1994 yılında Somali'de Amerikalı bir gazeteci olan Kevin Carter tarafından çekilmiş ve Kevin Carter bu fotoğraf ile "Pulitzer ödülünü" kazanmış. Hikayenin en acı tarafıysa Kevin Carter Somali'den dönünce bir süre bu çocuğu araştırmış fakat bulamamış. Orada gördüklerinden çok etkilenen Amerikalı gazeteci bir süre sonra derin deprosyana girmiş ve 3 ay sonra hayatına son vermiş.

9 Ekim 2009 Cuma

AŞKIN GÖZÜ KÖRDÜR.

AŞK VE ÇILGINLIK


İnsanlar yaratılmadan önce, iyi huylar ve kötü huylar

avare avare dolaşıyorlarmış. Günlerden bir gün,

SAFLIK " hadi saklambaç oynayalım " demiş. Bütün

huylar bu fikri beğenmişler. ÇILGINLIK " ben ebe olmak

istiyorum " diye bağırmış. Ve çılgınlık bir ağaca yaslanarak

saymaya başlamış. ŞEVKAT, ayın boynuzuna asılmış. İHANET,

çöp yığınının içine girmiş. SEVGİ, bulutların arasına saklanmış.

YALAN, bir taşın altına saklanacağını söyleyip gölün dibine

saklanmış. AŞKIN dışında, bütün huylar saklanacak yer bulmuşlar.

AŞK, kararsız bir şekilde nereye saklanacağını bilememiş. Son anda

sıçrayarak güllerin arasına girmiş ve saklanmış. ÇILGINLIK

saymayı bitirdiğinde, önce ayakta duran saklanmaya enerjisi

olmayan TEMBELLİĞİ görmüş. Sonra ŞEVKATİ ayın boynuzunda,

İHANETİ çöplerin arasında, SEVGİYİ bulutların içinde, YALANI

gölün dibinde ve TUTKUYU da dünyanın merkezinde bulmuş.

Sadece biri hariç, hepsini ebelemiş. ÇILGINLIK tam umutsuzluğa

kapılıyormuş ki, HASET kulağına AŞKIN yerini söylemiş.

ÇILGINLIK, çatallı bir sopayı güllerin arasına çılgınca saplamış.

AŞK elleriyle yüzünü kapayarak ortaya çıkmış. Parmaklarının

arasından sicim gibi kan akıyormuş. ÇILGINLIK, bulama telaşı

ve heyacanı içinde AŞKIN gözlerini çatal sopayla kör etmiş.

"Ne yaptım ben" diye bağırmış. "Seni kör ettim, nasıl onarabilirim"

demiş. AŞK cevap vermiş: "Gözlerimi geri veremezsin ama benim

için bir şey yapmak istersen, benim klavuzum olabilirsin"

İşte ogün bugündür; AŞKIN GÖZÜ KÖRDÜR VE HER ZAMAN

ÇILGINLIK YANINDADIR.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder